Kdo nakupuje, ten pomáhá


11-07-2016 11:21 - Zdroj: blog.peoplecomm.cz
Mám tu po chvíli několik „svařákových dilemat“ (s. dilema = pocit, že se děje něco ne-správně a otazník, zda na to poukázat). Vím, že se dostaneme mnohem dál poukazováním na pozitivní příklady. Zároveň mám ale jasno v tom, že temno se rozplyne, když se rozsvítí světlo. Snažím se proto držet doporučení T.S. Kuhna (viz obrázek z přednášky Vládi Dobeše níže). Momentálně na mě odevšud vyskakuje kampaň marketu Globus, ve které vybrané celebrity vysvětlují, že nakupovat = pomáhat. Považuji to za nebezpečné, divím se, že se tomu zase nikdo nediví a mám k tomu 10 otázek/připomínek.  Zkusím vysvětlit. „Zlo převlečené za dobro“ považuji za mnohem horší než „zlo čisté“. Jako příklad mi tak mnohé dnešní aktivity většiny farmaceutických, kosmetických či potravinářských firem přijdou nebezpečnější než fungování cigaretového či zbrojařského průmyslu dohromady. Co se týče způsobů dnešního podnikání, za nejnebezpečnější považuji dnešní pojetí tzv. společenské odpovědnosti firem (tzv. CSR – více o tom např. v: „Válka je mír. Svoboda je otroctví.„), kdy organizace odmítá zodpovědnost za škody způsobené jejím podnikáním a místo toho si vylepšuje obraz tím, že „pomáhá“. Připomeňme si, že neziskový sektor (ten, který má v DNA pomoc slabším a obecně znevýhodněným) existuje z velké míry proto, že sektor ziskový funguje tak, jak funguje (tj. jediným cílem je maximalizace zisku pro pár vlastníků s tím, že škody se přenášejí na druhé): Slogan „Kdo nakupuje, ten pomáhá“ zapisuje do podvědomí průměrného člověka přesně to, co sděluje: Chcete pomoct = být dobrým člověkem? (kdo by tohle nechtěl?) Tak nakupujte! (u nás = v Globusu). Na první pohled je to vlastně celé „dobrý obchod“. Globus ... - Pokračovat...
addthis





Poslední příspěvky z blogu:
blog.peoplecomm.cz



Zašlete svůj blog
Požadavky na Blog
Ochrana osobních údajů
Kontakty

This site uses Thumbshots previews