IT je služba


21-12-2016 18:03 - Zdroj: www.misantrop.info
Z cyklu „Vyšlo na IHNED.cz“ Představte si, že ve vaší firmě, kde, dejme tomu, prodáváte vzduchotechniku, přijdou ti chlapíci, co se starají o služební auta, a řeknou: Od příštího měsíce budete nabízet jen malé mobilní klimatizační jednotky. “No moment, moment…” říkáte si, ale oni pokračují: “Náklaďáky jsou drahé, takže zredukujeme počty, místo toho se koupí osobáky, a tam se ty velké jednotky nevejdou, se s tím smiřte…” Šli by na dlažbu natotata, že? Přesto se to stává. Jen nejde o auta, ale o IT. Zažil jsem mnoho firem, kde se IT oddělení, popřípadě vnitřní vývojáři, vymklo z kloubů a začalo si připadat ne jako servis a support, ale jako součást workflow. Asi nejviditelnější to bylo v jednom nejmenovaném mediálním domu. Tamní IT fungovalo opravdu jako supportní organizace, jak to má být, staralo se o chod techniky a o to, aby všichni měli všechno, co potřebují. Když začali vymýšlet nějaké nesmysly, jako že “na takové a takové internetové služby zakážeme přístup”, tak stačilo vysvětlit, že novináři jaksi potřebují přístup k informacím, i když jsou (ty informace) na webech s nestandardním portem, a bylo to. Všechno fungovalo v rámci možností bez problémů. Až do okamžiku, kdy se v důsledku reorganizace a slučování místní IT posílilo. Najednou se objevily tendence, že IT začne hovořit do chodu redakce. Přibližně tím stylem, jak jsem psal výše: “No ne, vy takhle nemůžete psát články…” Hezky se to ukázalo při tvorbě nového redakčního systému, který sice probíhal podle všech vývojářských pouček, s projekťákem a produkťákem a agilními metodikami, jen se ukázalo, že ani jeden z těch lidí neměl sebemenší představu o tom, jak vlastně redakce funguje. Ano, věděli, že vychází nějaké články a technicky jim to bylo jasné, jen moc netušili, jak probíhá práce, takže některé ... - Pokračovat...
addthis





Poslední příspěvky z blogu:
www.misantrop.info



Zašlete svůj blog
Požadavky na Blog
Ochrana osobních údajů
Kontakty

This site uses Thumbshots previews