Marketingový omyl pražské kavárny


01-01-2017 11:30 - Zdroj: www.misantrop.info
(IHNED, duben 2016) Sleduju v poslední době pořad Ano, šéfe! Zdeněk Pohlreich vždycky přijede do nějaké restaurace, zhrozí se nad tím, jaké blafy a v jaké kvalitě restaurace připravuje, a má pak hovor s majitelem, provozním či kuchařem. A nejméně v polovině případů mu dotyční oponují: “Ale lidi jsou na to zvyklí, oni si to tu hodně dávají, oni to mají rádi…” Třeba kuřecí prsa s broskví a sýrem, k tomu hrancle a tatarku, a – řečeno mimibazarským slovníkem: “čvachtají si”. Pohlreich oponuje tím, že by si lidé jistě rádi dali i něco jiného, kvalitního, ale majitel lomeno provozní pochybuje… “Já ty lidi znám tady, oni se chtějí pořádně nadlábnout, my kdybychom vařili nějaká jako že lepší jídla, tak by je nezaplatili, nebo by se jim zdálo, že je toho málo, a přestali by chodit.” Smutné je, že mají pravdu. Opravdu je na trhu velká poptávka po nezdravých smažených jídlech z polotovarů, hlavně že je toho za sedm pětek plný talíř. Idealisté věří a doufají, že když nebudou mít přístup k podobným jídlům a místo toho dostanou jídlo zdravé, z čerstvých surovin a dobře uvařené, dají si ho raději. Skeptici, či v tomto případě možná i realisté, pochybují: Nezačnou jíst zdravěji a míň, ale budou chodit jinam, kde jejich touhy saturují přesně tím stylem, který jim vyhovuje. Analogie se společností je očividná. Ve společnosti je obrovská masa lidí, kteří jsou zvyklí na svoje smažené sýry a kuře s broskví a hledají ho na trhu. Myslet si, že si budou dávat něco jiného a ještě u toho poslouchat kázání o tom, že jejich chutě jsou špatné, je slušně řečeno naivní. Samozřejmě že je potřeba edukovat, nabízet alternativu, ukazovat, že jídlo za stejnou cenu může být i poctivé, to je bez debat. Ale pak si jednoho dne vytáhnete hlavu z – jak to slušně říct? – z kavárny, a vidíte, ... - Pokračovat...
addthis





Poslední příspěvky z blogu:
www.misantrop.info



Zašlete svůj blog
Požadavky na Blog
Ochrana osobních údajů
Kontakty

This site uses Thumbshots previews