Jaký je rozdíl mezi direct marketingem a reklamou?


25-11-2008 11:11 - Zdroj: www.madcow.cz/vzorek
Dostal se mi do rukou krátký úvod o kreativitě v direct marketingu od Terryho Hunta, zakladatele agentury Evans Hunt Scott (nyní patří do skupiny EURO RSCG 4D). Nebylo by asi úplně fér vůči autorovi a taky ochranným značkám, jako jsou (C) či (R), abych zde přepsal celý jeho text. Vybírám alespoň jednu část, která by vás mohla zajímat. V kapitole „Základy” Terry vysvětluje, jaké jsou rozdíly mezi přímou komunikací a reklamou. S následujícím seznam nemusíte do detailu souhlasit, ale určitě stojí za přečtení. „Checklist” - Reklama má zvyšovat „povědomí”, direct marketing respons. - Reklama má měnit naše názory, direct marketing má za cíl změnu chování potenc. zákazníků. - Reklama mění vytipované zákazníky na potenciální zákazníky, DM má přeměnit potenciální zákazníky na skutečné zákazníky. - Reklama se zaměřuje na produkt, DM na relevantní nabídku. - Reklama oslovuje komunity, direct marketing mluví k individualitám. - Reklama vytváří dispozice, direct marketing se zaměřuje na predispozice. - Reklama je divadlo, direct marketing je prodej. Osobně si myslím, že direct marketing (ať klasický dopis, neadresný leták nebo přímá komunikace na internetu) by měl sloužit prodeji. Dobrý vtip v dopise nebo na banneru určitě pobaví řadu lidí, můžete si přidat další položku do portfolia, ale koupí si kvůli tomu někdo váš vysavač či pojistku? Řekl bych, že mnohem důležitější je ARGUMENT. Text je součástí publikace IDM Marketing Guide, kterou si můžete zakoupit zde. Stáhnout lze i jednotlivé kapitoly, každou za 10 liber. Vladislav Bureš - Madcow - přímo k věci - Pokračovat...
addthis





Poslední příspěvky z blogu:
www.madcow.cz/vzorek



Zašlete svůj blog
Požadavky na Blog
Ochrana osobních údajů
Kontakty

This site uses Thumbshots previews