Každý copywriter musí hledat koncept


15-05-2007 16:41 - Zdroj: www.madcow.cz/vzorek
Intro Nedokážu říct, jak velkou část práce copywritera zabírá samotné psaní textů. Je to různé, protože textař v reklamní agentuře dostane v ideálním případě dobré zadání (brief), ze kterého může ihned vycházet. Oproti tomu textař na volné noze bude mít situaci složitější. V obou případech však podstatnou část práce zabere hledání témat, vytváření konceptů. Koncepty Konceptem rozumím myšlenku, dobrý nápad, který sedí k zadání. Hned ze začátku hledám téma, se kterým můžu dál pracovat. Za koncept nemůžete považovat první slovní obrat, jenž vás napadne. S takovým nápadem se dá vyžít na jednom vizuálu, popř. na malé kampani, ale z dlouhodobého hlediska je to chyba. Se slovní hříčkou či jedním vizuálním nápadem nemáte prostor pro další práci. Možná uděláte slušný vizuál, ale co dál? Důležité je vytvořit příběh a k němu, pokud je to možné, najít odpovídající text. Výborným příkladem je kampaň na Mastercard “Zážitek k nezaplacení, na vše ostatní je tu Mastercard”. Tohle je nápad, který většina kreativců hledá, protože je, jak se škaredě accountsky říká, “výborně kampaňovatelný”. Ukázka Co se myslí “kampaňovatelností” chci ukázat na následujícím textu. V něm rozpracovávám koncept “Dívejte se na něco lepšího”, který jsme vymysleli pro kabelovou televizi UPC. Koncept: Dívejte se na něco lepšího Obecně Krátký absurdní příběh, končí sestřihem z UPC. Upravený koncept „Nedívám se na televizi“  „Nedívám se na televizi, dívám se na UPC“. Jednodušší verze bez hereckého „nasazení“, + náročnější s herci. Metro Díváme se na kontrolní obrazovku v Metru. Po delší době na obrazovce poznáváme přijíždějící vlak. Ten zastaví přímo u monitoru. Kamera ustupuje. Vidíme rodinku, která s dojetím sleduje vlak na ... - Pokračovat...
addthis





Poslední příspěvky z blogu:
www.madcow.cz/vzorek



Zašlete svůj blog
Požadavky na Blog
Ochrana osobních údajů
Kontakty

This site uses Thumbshots previews