Poznámka ke kreativní soutěži Louskáček 2006


21-03-2007 08:30 - Zdroj: www.madcow.cz/vzorek
Vyhlášení Louskáčků máme úspěšně za sebou. Ani letos nedošlo k nějakým významným změnám s obsazením shortlistu. V pondělí jsem si říkal, jestli jsou takové soutěže k něčemu. Napadlo mě to na semináří z estetiky, během kterého nám přednášející poslal obsáhlou knihu o porušování norem v reklamě. V pěkné publikaci jsem našel následující inzerát, na kterém bych chtěl ukázat, jak jsou soutěže v kreativitě marné. Prohledněte si, prosím, pozorně následující inzerát. Na vizuálu vidíme ze „sichrnajsky“ vytvarovaný vůz. Ve spodní části inzerátu je logo automobilky Volvo, které si tak přivlastňuje vlastnost „bezpečnost“. Inzerát byl otištěn před několika lety. Asi před rokem mi v práci jeden art direktor vysvětlil svůj nápad, který byl naprosto totožný s nápadem realizovaným pro automobilku Volvo. Dokonce poznamenal, že by to byl perfektní nápad – ano – pro Volvo. Nechci tím snižovat kvalitu onoho art direktora. Pracuje v reklamě víc než 10 let a stále má zajímavé nápady, které vychází mmj. z jeho profesního přehledu. Často nám říkal, že určitý nápad, se kterým jsme přišli, je výborný, ale už ho dělalo asi 10 různých značek. Problém je v tom, že většina nápadů tu už nějakým způsobem byla. Stále se recyklují, „půjčují“, objevují u jiných produktů, v nových podobách. Mám jednu jedinou otázku. Jak si může být jury jistá, že práce, které schvaluje, nejsou odněkud okopírované, převzaté, nebo že myšlenka není zcela původní? Jak mám věřit tomu, že inzerát, který určili jako „nejlepší český 2006“ není „jeden neznámý brazilský“? A nebo je to všechno o něčem jiném… - Pokračovat...
addthis





Poslední příspěvky z blogu:
www.madcow.cz/vzorek



Zašlete svůj blog
Požadavky na Blog
Ochrana osobních údajů
Kontakty

This site uses Thumbshots previews