Nejhloupější direct mail roku: Renault Laguna


20-02-2007 14:45 - Zdroj: www.madcow.cz/vzorek
Na recepci katedry jsem našel pěknou hromadu obálek s logem Renaultu. Zeptal jsem se paní recepční, jestli je to volně k rozebrání. Napadlo mě, že když nejsou nadepsané a volně položené, mohlo by jít o prapodivný direct mail. Recepční, resp. vrátná, znuděně kývla hlavou, že si s tím můžu dělat co chci. Po otevření obálky se na mě vysypal dopis a letáky od autosalonu Kromexim, který značku Renault na Zlínsku zastupuje. Hned ze začátku chci říct, že považuji neadresný rozsev “direct mailů” za mrháním peněz. Je to jen dražší forma neadresně rozesetých letáků společnosti Lídl, které nám zahlcují schránky. Zajímalo by mě, proč si autosalon, místo slepého rozesílání dopisů, nepořídí kontakty možných zákazníků ve Zlínském kraji. Asi neumí počítat. Na základních pravidlech o direct mailech chci ukázat, že je taková akce celá špatně. Pravidlo 1.: Aby direct mail fungoval, musí být personalizovaný. Při dnešní záplavě nabídek je to minimum, které musíte udělat. V hromadném dopise autosalonu je oslovení “Vážený pane(í)”. Možná tvůrci kampaně tušili, že to stejně nebude fungovat… Pravidlo 2.: Za firmu musí hovořit konkrétní osoba. V tomto případě pod dopisem najdeme jméno Erika Sczotky, ředitele autosalonu Kromexim. Skoro mi to udělalo radost. Pravidlo 3.: Jenže jsem se dostal k třetímu pravidlu, které říká, že v dopise nesmí chybět podpis. Může být tištěný. Pan ředitel se bohužel zapomněl „podškrábnout“. Neříká se, že “tohle je práce, pod kterou se rád podepíši”? Na druhou stranu, proč podepisovat neadresný leták. Pravidlo 4.: Dejte do záhlaví i na obálku dopisu motto. Autosalon asi nemá co říct, proto na obálce i v záhlaví dopisu najdeme - místo jasného sdělení - jejich adresu. Pravidlo 5.: S členěním textu měli autoři štěstí. ... - Pokračovat...
addthis





Poslední příspěvky z blogu:
www.madcow.cz/vzorek



Zašlete svůj blog
Požadavky na Blog
Ochrana osobních údajů
Kontakty

This site uses Thumbshots previews