Budoucnost z křišťálové Gooule


12-03-2012 17:07 - Zdroj: blog.h1.cz
Google jako nástupce děda Vševěda: ví, co právě letí i to, co nás zajímalo před několika lety. Spojením věcí, které o nás ví, může získat poměrně komplexní přehled o tom, kdo jsme. Jak ale může vypadat situace, když si Google spojí to, co o nás ví s tím, co hledají jiní? Bude umět předpovědět budoucnost? Google ve světě vyhledávačů prorazil díky relevanci. Vše, co dělá, s ním má souvislost. Relevance znamená spokojené uživatele, kteří se vracejí, klikají na související odkazy a v neposlední řadě i na reklamy. Relevance se projeví i v momentě, kdy vyhledávač nepoužíváme – na různých stránkách vídáme odlišné bannery, než soused. Google totiž umožňuje inzerentům zacílit na naši (domnělou) věkovou skupinu, pohlaví a zájmy, které získá z historie našeho předchozího vyhledávání. Ať chceme nebo ne, hledání vrtulníků na dálkové ovládání značí jisté genderově vyhraněné chování. Přestože o nás Google ví některé zásadní informace, relevance jím nabízené reklamy ve vyhledávání vychází zejména ze znění vyhledávacího dotazu. Na dotaz „dovolená u moře“ se nám zobrazí velmi podobné výsledky, pokud jsme přihlášeni k účtu Google i pokud přihlášeni nejsme. Postupně došlo až k tomu, že Google ve výsledcích vyhledávání nabízí cca 11 reklamních pozic, aniž by to příliš narušilo použitelnost. Protože cestou přidávání dalších reklamních pozic už jít nemůže, nabízí se další cesta jak nabízet relevantní výsledky zajímavé pro uživatele i inzerenty – větší využití a propojení současných dat z vyhledávání. Až dosud byl Google omezen v možnostech propojení dat vlastními smluvními podmínkami. Ty ale nedávno změnil a ustavuje mj. možnost propojení dat získaných z různých Google služeb, které uživatel využil. Google zkrátka spojí údaje, které o nás ... - Pokračovat...
addthis





Poslední příspěvky z blogu:
blog.h1.cz



Zašlete svůj blog
Požadavky na Blog
Ochrana osobních údajů
Kontakty

This site uses Thumbshots previews