Jednoduché desatero krizové komunikace v online prostředí


05-06-2012 15:24 - Zdroj: blog.h1.cz
1. Identifikujte influencery Zjistěte, kde všude se mluví o vaší značce. Ať jsou to blogy či sociální sítě, vždy se mezi diskutujícími najdou „leadeři“, kteří určují směr a tón diskuze a ovlivňují i ostatní čtenáře. Pokud budete mít tyto influencery na své straně, máte prakticky vyhráno, i když se o vaší značce budou šířit fámy či různá nedorozumění. 2. Monitorujte online média Sledujte vývoj událostí, které mají vliv na vaši značku. Vyzkoušejte například službu Google Alerts, která vám na základě vašich dotazů na zvolená témata pošle e-mailem zprávu o aktuálních výsledcích vyhledávání Google. Pokud chcete sledovat třeba obsah Facebooku, pomůže vám některý z nástrojů na monitoring sociálních sítí, například Ataxo Social Insider, Buzzboot nebo Brand Embassy. 3. Budujte vztah se zákazníkem Věnujte čas zákazníkům – čtenářům diskuzí, kteří vám čas svým názorem také věnovali. Odpovídejte jim na dotazy, komunikujte s nimi. Negativní sentiment diskuzí může zbytečně vzniknout z nezodpovězených otázek a pocitu, že vám na zákaznících nezáleží. 4. Nic nemažte Za žádnou cenu nic z diskuzí nemažte. Byť je vám komentář jakkoliv nepříjemný, vždy se najde někdo, kdo si všimne toho, že z diskuze zmizel. V tu chvíli se stáváte nedůvěryhodnými. Pokud jste chybu udělali, nejlepší řešení je se jednoduše omluvit. 5. Reagujte v přiměřeném množství Stala se z jedné vaší odpovědi pod článkem, na Facebooku či Twitteru nekonečná diskuze? Zastavte záplavu výměny názorů online dřív, než bude dlouhé vysvětlování působit jako vymlouvání. Ideální je spojit se s druhou stranou telefonicky či přes e-mail a v diskuzi poznamenat, že se komentářem již zabýváte offline. 6. Povzbuďte komunikaci v sociálních sítích Nepodceňte sílu sociálních médií a sežeňte si odborníka, ... - Pokračovat...
addthis





Poslední příspěvky z blogu:
blog.h1.cz



Zašlete svůj blog
Požadavky na Blog
Ochrana osobních údajů
Kontakty

This site uses Thumbshots previews