Co zmůže jedno Ferrari?


12-06-2012 14:51 - Zdroj: blog.peoplecomm.cz
Jel jsem minulý týden na schůzku. Stojím v tramvaji číslo 6. Přijíždíme od Národního divadla na Újezd. Pražská klasika, okolo nás tisíce aut. Z toho dvě před námi na „našich kolejích“. Řidič tramvaje, jak je zvykem, zazvonil. Modrý Ford se okamžitě uhnul doprava. Za to červené Ferrari vyjelo na koleje přímo před tramvaj odhadem pět metrů před námi. Řidič tramvaje zkusil ještě tak dvakrát, třikrát zazvonit a vždy když to udělal, řidič Ferrari zastavil. Tahle kratochvíle trvala dobrou minutu, spíš dvě. Já než vylovil telefon, už to bylo skoro u konce (viz video dole). Ale hned jsem si vzpomněl na Alain de Bottona (viz úryvek v úvodu), který tak pěkně popisuje, proč si mnozí z nás kupují věci jako je například auto typu Ferrari. Mě ten náš systém fascinuje. Ve zvířecím světě (i v pravěko-lidském) bylo a je nutné, aby vůdce byl autoritou pro ostatní. V dnešní době je možné si autoritu koupit. Pokud si člověk přijde „malý“, stačí si koupit třeba Ferrari (a případně sem tam zablokovat nějakou tramvaj) a hned si přijde „větší“. Stejně tak si můžeme koupit tisíce jiných věcí, které nás reklamní kouzelníci naučili považovat za symboly společenského postavení, a které dokáží zvýšit v očích ostatních naši hodnotu. A není nutné, aby to byl honosný dům, jachta či luxusní vůz. Stačí hodinky, kabelka či tričko se správným logem. Kromě toho si můžeme „před“, „za“ či „pod“ jméno napsat pár písmenek a i tím se parádně (v očích ostatních) zvětšit, zvýznamnit, prostě zviditelnit. Většinová společnost stále ještě učí naše děti věřit tomu, že budou hodnotné teprve potom, co to „daleko dotáhnou“. A to „daleko“ definuje, do velké míry, schopností koupit si drahé, a mnohdy neužitečné věci, které jsme ... - Pokračovat...
addthis





Poslední příspěvky z blogu:
blog.peoplecomm.cz



Zašlete svůj blog
Požadavky na Blog
Ochrana osobních údajů
Kontakty

This site uses Thumbshots previews