11-06-2012 15:16 - Zdroj: blog.h1.cz
Mnohým jistě neunikla (ne)konference na téma “Vyhledávače zboží
2012” pořádaná Michalem Janíkem počátkem minulého týdne
v Brně. Proč nekonference? Jednalo se o neformální setkání zájemců
o dané téma provázené zajímavými přednáškami a diskuzí. Pro ty, kdo
se (ne)konference nezúčastnili nebo nesledovali zajímavé střípky z celé
akce na twitteru pod hashtagem #zbozi2012, přinášíme krátké shrnutí
těch nejzajímavějších informací.
Celý den byl rozdělen do několika bloků, přičemž v každém z nich
bylo probíráno jedno dílčí téma. Úvodní přednáška patřila
pořadateli Michalu Janíkovi, který si dal za úkol v kostce shrnout, co že
to vlastně ty vyhledávače zboží jsou, jak fungují a jak mohou
internetovým obchodům pomoci.
Probírány byly:
Výhody tohoto typu inzerce na internetu (kvalitní návštěvnost, dobrá
cena, možnost rychlých změn)
Doplňkové služby (certifikáty, poradny, diskuze), které zbožáky
nabízejí
Možnosti přenosu dat mezi e-shopem a vyhledávačem zboží (XML export
vs. API, které nabízí zatím pouze Google
Products).
Následovaly přednášky týkající se jednotlivých konkrétních služeb na
českém internetu.
HledejCeny.cz
Za vyhledávač zboží HledejCeny.cz přednášeli David Holeček a Ivo Lašek.
Kromě obchodního pozadí projektu a popisu začátků v roce 2006 byly
upuštěny i některé zajímavé informace. Pojďme se na jednotlivé body
podívat:
Optimalizační skóre viditelné v administraci obchodu (vyjádřeno
procenty) nemá vliv na pozici produktu obchodu, ale může zvyšovat konverzní
poměr. Tím, že je všechno vyplněno, dávám zákazníkovi dostatek
informací a zvyšuji svoji důvěryhodnost.
HledejCeny.cz nabízí možnost filtrace dle vzdálenosti poboček, je
nutné mít v administraci pečlivě vyplněny adresy. Technicky funguje na
principu lokalizace dle IP adresy, nebo pomocí GPS ... -
Pokračovat...